• Žirmūnų g. 108, LT – 09123
  • (85)277-29-17
  • rastine@spragtukas.vilnius.lm.lt
Spragtukas

Vilniaus lopšelis-darželis „Spragtukas“

  • Pradžia
  • Naujienos
  • Apie mus
    • Nuostatai
    • Darbo laikas
  • Istorija
    • Bendros žinios apie įstaigą
  • Struktūra
    • Įstaigos vadovas
    • Administracija
    • Pedagogai
    • Darželio taryba
    • Darbo taryba
  • Informacija tėvams
    • Vaikų priėmimo tvarka
    • Mokestis už darželį
    • 2 % parama
    • Valgiaraštis
  • Veikla
    • Strateginis planas
    • Ikimokyklinio ugdymo programa
    • Priešmokyklinis ugdymas
    • Viešieji pirkimai
    • Darbo užmokestis
    • Metodiniai planai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Korupcijos prevencija
    • Asmens duomenų apsauga
    • Vykdomi projektai
    • Papildomos veiklos grafikas
    • Vidaus tvarkos taisyklės
  • Paslaugos
    • Vaiko gerovės komisija
    • Logopedas
    • Spec. ir Soc. pedagogas
    • COVID-19
  • Grupės
  • Kontaktai

STRAIPSNIS: Klausos dėmesio lavinimas ikimokykliniame amžiuje

evelina Vas 11, 2010 Projektai Komentavimas išjungtas įraše STRAIPSNIS: Klausos dėmesio lavinimas ikimokykliniame amžiuje

Foneminė klausa – žmogaus gebėjimas skirti fonemas arba garsus žodyje. Vaikų, turinčių kalbos sutrikimų, foneminė klausa vystosi pavėluotai. Gera foneminė klausa yra sėkmingo skaitymo ir rašymo prielaida.
Nesusiformavus foneminei klausai, vaikas suvokia mūsų kalbą apytiksliai, be to sunkiau sekasi mokytis garsų, juos tvirtinti, diferencijuoti. Vaikai gali neskirti skardumo – duslumo (p-b, s-z), ilgumo – trumpumo (i-y), balsių – nuo dvibalsių, panašiai skambančiu fonemu (s-s, s-z-c).
Korekcija pradedama nuo nekalbinių garsų skyrimo – klausos dėmesio lavinimo.
Mažylis mokosi klausytis nuo pat gimimo. Jis mokosi suvokti, atskirti, interpretuoti, tinkamai išreikšti garsą, jį mėgdžioti. Ugdyti klausos dėmesį galima nuolat, reikia tik trupučio fantazijos. Pasitelkus kasdienines priemones ir žaidimus galima keliauti į garsų pasaulį:
• Klausytis, kokius garsus gali skleisti mūsų kūnas, burna: trepsėti, ploti, čepsėti, pliauškėti liežuviu, švilpti ir pan.;

• Aplinkos garsų klausymas ir imitavimas: mašinos ūžimas, vėjo šniokštimas, lašelių kapsėjimas ir t.t.;

• Namų garsų klausymas ir imitavimas;

• Gyvūnų skleidžiamų garsų klausymas ir imitavimas: katės miaukimas, šuns lojimas ir pan.;

• Muzikos instrumentų klausymas;

• Klausytis tyliu ir garsiu garsu, įvairiomis intonacijomis tariamų garsų ir t.t.;

• Pažaiskite žaidimą “aklasis” – užsimerkus, klausytis įvairių garsų ir atspėti;

• Klausytis pasakojimo ir išgirsti duotą žodį – signalizuoti išgirdus.

LINKIU SĖKMĖS IR KŪRIBINGUMO!

Parengė logopedė Ramunė Kišonienė

 

Nuorodos

Vilniaus lopšelis-darželis „Spragtukas“

Vilniaus lopšelis-darželis „Spragtukas“

Struktūra

  • Įstaigos vadovas
  • Administracija
  • Personalas
  • Darželio taryba
  • Darbo taryba

Apie mus

  • Kontaktai
  • Grupės
  • Naujienos

Naujienos

  • VILNIUI 700!
  • 55-asis lopšelio-darželio „Spragtukas” Gimtadienis!
  • INFORMACIJA TĖVAMS (GLOBĖJAMS, RŪPINTOJAMS) DĖL 2016 M. GIMUSIŲ VAIKŲ, 2023-2024 M.M. PRADĖSIANČIŲ MOKYTIS PAGAL PRADINIO UGDYMO PROGRAMĄ, SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMO
  • MŪSŲ DARŽELIO 55-ASIS GIMTADIENIS…
facebooktwitterinstagrampinterest
Visos teisės saugomos. Vilniaus lopšelis-darželis „Spragtukas“